Oberserving and Analysing Performance in Sport - A small open online course
Keith Lyons ist Direktor am National Institute of Sport Studies an der University of Canberra. Er beschäftigt sich hauptsächlich mit dem Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologien im Sport und führt zu diesem Thema auch einen eigenen Blog.
Jetzt hat er einen Open Online Kurs ins Leben gerufen mit dem Titel "Oberserving and Analysing Performance in Sport". Inzwischen über 420 Teilnehmerinnen und Teilnehmer beschäftigen sich u.a. mit den Themen
- Observing Performance
- Visualising Data
- Knowledge Discovery in Databases und
- Augmented Reality.
Die Registrierung zum Kurs ist frei und kostenlos. Wer Interesse an obigen Themengebieten hat, sollte sich einschreiben und mitmachen. Der Kurs läuft noch zwei Wochen, die Materialien bleiben aber auch danach noch online und verfügbar.
Insgesamt eine sehr interessante Idee! Ich habe unten noch ein Video angehängt, dass die Idee von Open Online Kursen gut verdeutlicht!
Zusätzlich hier der Willkommensartikel von Keith Lyons:
Thank you for finding and enrolling in this course. We hope you will enjoy this Introduction to Observing and Analysing Performance in Sport. This is an open course and aims to share ideas and resources with a community of practice interested in Performance Analysis. The course has five modules. We think it is important to look at the Connecting and Sharing section first. Thereafter there are four modules that you can follow in whatever order you wish.We have no time requirements for this course. It will run for a month as a discussion forum but we appreciate that each participant will have different tempos and interests. We hope the variety of content will stimulate discussion and the produsage of resources that can be shared openly. This sharing is entirely voluntary. We understand that all online courses enable legitimate peripheral participation. We anticipate that the course will evolve in format and intensity over the five weeks. It is a great opportunity or all of us to participate in forms of learning that are becoming more predominant. We are excited to be facilitating a free, open learning opportunity and we welcome any advice you have as to how we can improve your experience of the course.
Here are some background posts to give you a feel for the origins of this course:
- A Souq-Like SOOC
- Thinking About A SOOC
- Facilitating Learning
- Open Opportunities: Scaling Cooperation
- SOOC 001
- An Open, Open Course
- Writing a SOOC
- An Invitation to SOOC 001: Observing and Analysing Performance in Sport